MAKE MORE IMPACT CHALLENGE

Video's & opdrachten

Welkom!

Hieronder vind je per dag de trainingsvideo en de bijbehorende opdrachten + templates.

De opdrachten zijn kort en praktisch, het is aan te raden deze gelijk na het kijken van de training te maken.

Als je de site opent op je telefoon kan je een screenshot maken van de template, maar ze zijn ook toegevoegd in de mail. Als je de mail opent op je telefoon kun je een screenshot maken en gebruiken in je stories.

Als je ergens vragen over hebt, stel ze dan gerust! Dat kan gewoon door mij te mailen naar info@miekekuilman.nl of een DM te sturen via insta @mieke.kuilman.

Heel veel plezier en succes!

Dag 1 - jouw verhaal

Jouw verhaal is de drive achter waarom jij bent gaan ondernemen en waarom je dit bedrijf bent gestart.

Door jouw verhaal op de juiste manier te delen kan je hiermee makkelijk jouw ideale klant aantrekken en verbinding maken.

Dit is wat jouw uniek maakt en waardoor jij jouw klant weet te raken in een overprikkelde wereld als Instagram. Het is ook een reden voor klanten om voor jou te kiezen en waardoor je je minder druk hoeft te maken om al die "concurrentie".

In de video leg ik hier meer over uit en in de opdracht help ik jou jouw verhaal goed te schrijven.

Ohzomooi - Mieke-60.jpg

Training bekijken

Opdracht dag 1

In deze opdracht heb ik onderscheid gemaakt tussen 2 verschillende soorten bedrijven. Hoe je jouw verhaal schrijft kan afhangen waarop jij jouw bedrijf hebt gebaseerd. Deze heb ik uitgebreider uitgelegd in de trainingsvideo

1. op dat jij mensen helpt met iets dat jij zelf hebt meegemaakt en doorleefd (bijvoorbeeld, heel veel afgevallen, ontdekt dat je HSP hebt o.i.d.).

 

2. Je biedt een dienst of product aan dat niet per se verbonden is aan wat je hebt doorleefd, wel natuurlijk met wie jij bent. Bijvoorbeeld als je een webshop hebt of als VA.

Het maakt niet uit welke het is, maar ik heb hiervoor wel 2 verschillende formats geschreven.

 

Opdracht

  1. Kies het format dat bij jouw onderneming past. 

  2. Schrijf vervolgens jouw verhaal aan de hand van dit format, in story telling.

  3. Deel dit verhaal in een post (of alleen in je story). Je mag mij taggen, dan lees ik met je mee!

  4. Stapje verder gaan? Deel dit verhaal dan ook in je story, het liefste natuurlijk met foto's van toen erbij. Maar dat laatste hoeft niet.

Format bedrijf type 1

  • Waar stond je eerst? Beschrijf hierbij echt je pijn die je toen had. Die herkent jouw klant

  • Wat was het proces? Hoe probeerde je ermee om te gaan/ het op te lossen? Beschrijf hierbij de struggle die je had. Dit herkent jouw klant ook.

  • Wat was het kantelpunt? Wat deed je precies waardoor het allemaal beter werd? Dit wil jouw klant weten, hoe jij dit hebt gedaan.

  • Hoe ziet je leven er nu uit, nu het beter gaat? Dit is het verlangen van jouw klant.

  • Wat doe je nu (met je bedrijf)? Wie en hoe help je anderen hiermee? 

Belangrijk: Zorg dat jouw klant zich hier helemaal in herkent

Format bedrijf type 2

  • Waar(door) ontstond de passie om te gaan doen wat je nu doet?

  • Waarom ben je gaan ondernemen? Wat was je drive?

  • Hoe ben je begonnen met ondernemen?

  • Wat is je droom, je missie, je passie?

  • Wat doe je nu? Wat bied je precies aan? 

Belangrijk: Maak dit persoonlijk, vertel vanuit je hart, vertel leuke feitjes over wie jij bent bijvoorbeeld. Zorg dat de klant jou beter leert kennen.

Ohzomooi - Mieke-1.jpg

Hieronder is mijn verhaal. Dit is wel een beetje de lange versie! Maar dit is altijd de strekking, dan snap je het idee.

Mijn verhaal

2 jaar heb ik het volgehouden om in loondienst te werken, ik had het gevoel dat ik opstond voor iemand anders droom. Voor een baas werken was blijkbaar niet voor mij weggelegd en ik verlangde naar de vrijheid van ondernemer zijn. (waar ik eerst stond)

Ik schreef me in bij de KvK en begon met ondernemen, eerst als voedingscoach. 1,5 jaar lang struggelde ik, las ik alle businessboeken, volgde ik webinars, seminars, challenges etc. Maar ik kwam er maar niet achter hoe je nou een succesvol bedrijf kreeg. Ondertussen vlogen de investeringen voor logo's en websites de deur uit. (mijn proces)

Totdat ik besloot dat het anders moest. Ik moest en zou uitvinden hoe ik een succesvol bedrijf kreeg. Ik investeerde in 3 businesscoaches en startte voordat ik klaar was en terwijl ik het doodeng vond. Maar eindelijk hoefde ik het wiel niet meer zelf opnieuw uit te vinden en leerde ik de juiste stappen. (kantelpunt)

In een paar weken tijd had ik mijn eerste klanten en eerste omzet. Ik was gek op Instagram en de verbinding die je daar kon leggen. Ik moest weten van marketing trucjes e.d. en deed al mijn marketing lekker via Insta. Mijn bedrijf is dankzij Instagram enorm snel gegroeid. Binnen een jaar stond er een bedrijf waar ik mega trots op kon zijn. Ik had niet veel volgers, slechts 600. Maar daar wist ik ik 200 klanten uit te halen. (Hoe mijn leven er nu uitziet)

Mijn talent bleek te liggen in Insta Sales. Daarom help ik nu ondernemers die wel veel moeite stoppen in zichtbaar zijn, maar daar geen of niet altijd voldoende klanten uit halen. Die online willen groeien, meer klanten uit Instagram willen halen en daarmee meer impact willen maken. (Wat ik nu doe met mijn bedrijf)

Template

Hoe werkt het? 
 

  • Maak een screenshot van het template hieronder (makkelijkst op telefoon)

  • Vul het template in in de stories op jouw Insta door jouw antwoord in te vullen bij de vragen

  • Tag mij @mieke.kuilman (niet vergeten!)

  • Plaats de story


Als ik de tag voorbij zie komen dan repost ik uiteraard jouw story! :) Daarmee vergroot je al direct je bereik.

Vul bij de vragen jouw antwoorden in.

Bijvoorbeeld;

Mijn drive om te gaan ondernemen... [meer vrijheid, meer impact kunnen maken, droom van een webshop etc.)

Ik startte dit bedrijf omdat.. [waarom je nu doet wat je doet. Bijvoorbeeld; ondernemers te helpen groeien]

Challenge dag 1 template.png
 

Dag 2 - jouw expertise

Jouw expertise is de manier om het vertrouwen te winnen van jouw potentiële klant. Als jij deze op de juiste manier weet te delen dan krijgt de klant vertrouwen in wat jij te bieden hebt en wat jij kan.

 

Maar waarde content delen is ook heel belangrijk zodat mensen überhaupt weten wat je doet. Je moet er eigenlijk vanuit gaan dat jouw volgers nooit weten wat jij precies doet. Ze volgen tenslotte zo'n honderden mensen.

 

Verder moet je waarde content inzetten om jouw volgers aan de hand mee te nemen naar jouw aanbod. Je kan niet met hagel schieten en dan maar je aanbod op hen droppen.

 

Daar gaan we het vandaag allemaal over hebben! 

Ohzomooi - Mieke-26.jpg

Training bekijken

Opdracht dag 2

In deze opdracht gaan we een waardepost schrijven. Een waardepost is content waarin je alleen waarde deelt en geen aanbod doet. Of het aanbod nou gratis is of niet, je geeft echt alleen de waarde zonder dat je wil dat de ander je blog leest, zich ergens voor opgeeft of iets koopt.

Waarde wil niet zeggen dat het altijd een tip moet zijn, het kunnen ook inspirerende verhalen van jezelf zijn.

 

Opdracht

  1. Schrijf een aanbod post aan de hand van onderstaand format

  2. Deel jouw post, je mag mij taggen, dan lees ik met je mee!

  3. Stapje verder? Deel dan ook alle waarde in je stories, laat jezelf zien en gebruik meerdere slides.

Format voor waardepost

  • Pakkende stopper, de eerste zin die zichtbaar is van jouw post. Begin van een verhaal, gouden tip, herkenning oproepen bij jouw doelgroep, schokkend statement.

  • Vertel een verhaal, hoeft geen heel verhaal, maar maak gebruik van story telling :) maak het verhaal open, grappig, herkenbaar of kwetsbaar 

  • Deel een tip, les of inzicht.  Zorg dat het echt waardevol is voor jouw klant

  • Conclusie of korte samenvatting  Jouw post in 1 a 2 zinnen samengevat

  • Stel een vraag voor reacties. Stel een korte, simpele en gesloten vraag. Extra tip; mensen praten graag over zichzelf, hun dromen, wensen, bedrijf, lievelingsdingen, hobby's etc :)

Sidenote: Niet elke post hoeft zo. Je kunt ook nog steeds leuke en persoonlijke posts tussendoor doen. Zoals leuke updates, posts vanuit je hart, het proces waar je in zit, een shoot-out, een mijlpaal, iets te vieren etc. Die posts doe je nog lekker op gevoel.

Ohzomooi - Mieke-11.jpg

Hieronder is 1 van mijn waardeposts. De kant en klare praktische tips zorgen ervoor dat hij vaak wordt opgeslagen, over het algemeen wel minder reacties. Deze post zorgde voor erg veel reacties, zowel in de comments als in DM.

 

Mensen vonden hem kwetsbaar, terwijl ik maar 2 kleine zinnen noemde waarin ik eigenlijk nog niet eens zoveel zeg.

Naast een open manier van storytelling geef ik een tip.

In de vraag maakte ik gebruik van dat mensen graag over hun bedrijf vertellen.

Mijn Post

5 praktische tips om meer impact te maken op Insta en jouw bedrijf te laten groeien📈 Het is 6 januari iedereen is weer aan het werk. De meesten (ik in ieder geval wel😅) moeten weer aardig inkomen. Daarom ga ik je deze week elke dag een tip geven hoe jij nou echt een online impact maakt 🙌🏻

Zelf was ik de laatste tijd erg zoekende. Ergens tussen de bruiloft, rebranding, huwelijksreis en vooral de feestdagen was ik het even kwijtgeraakt. Door al deze dingen werd er ook gesneden in mijn omzet en daar gaat dan ook een stukje zelfvertrouwen van een ondernemer 😅

Het was dus hoog tijd mezelf weer op te pakken. Ik besloot de stories van alle succesvolle campagnes terug te kijken van 2019. Wat deed ik daar, wat zei ik etc. Daar vond ik ook gelijk het antwoord 😊

Het was mijn tip 1.

TIP 1 - GA ECHT VOOR JE AANBOD STAAN

Heel veel ondernemers zijn nog bescheiden. Ze willen anderen niet lastig vallen met hun sales en noemen het dan half en laten het dan heel erg vrij en open of iemand reageert.

Terwijl, hoe mega trots ben je op jezelf, jouw bedrijf en zeker jouw aanbod? Man, je kan echt iemands leven er mee veranderen!

Dus, wees niet bescheiden over de waarde die jij kan leveren. Wees niet bescheiden over de resultaten die je hebt behaald.

Als je wilt opvallen bij je doelgroep moet je het wel af en toe flink in hun gezicht gooien. Dat hoeft dan niet altijd, maar wanneer je campagne voert of je pitch doet. Zorg dat jouw doelgroep er gewoon niet meer omheen kan. Geloof er 200% in, dan doen zij dat ook.

Dus, ik zou zeggen, voeg daad bij het woord en geef jezelf even een flinke shout out. Wie ben je en welke waarde voeg jij toe aan deze wereld? 🙌🏻 👇🏻

Succes weer deze eerste week

Liefs, Mieke 😘

Template

Hoe werkt het? 
 

  • Maak een screenshot van het template hieronder (makkelijkst op telefoon)

  • Vul het template in in de stories op jouw Insta door jouw antwoord in te vullen bij de vragen

  • Tag mij @mieke.kuilman (niet vergeten!)

  • Plaats de story


Als ik de tag voorbij zie komen dan repost ik uiteraard jouw story! :) Daarmee vergroot je al direct je bereik.

Vul bij de vragen jouw antwoorden in.

Bijvoorbeeld;

Dit is mijn talent en kracht... [Welke expertise zet jij in voor jouw bedrijf?]

Mijn grootste tip voor mijn doelgroep... [Wat is de strekking van jouw boodschap voor jouw doelgroep? Waarop je jouw methode bijvoorbeeld baseert?]

Challenge dag 2 template.png
 

Dag 3 - jouw aanbod

Jouw aanbod, dat is uiteindelijk waar het om draait en waar jij jouw potentiële klanten mee naar toe wil nemen. Je hebt gezorgd voor herkenning en vertrouwen en het is nu tijd om ze klant te maken.

Maar daarvoor moet je wel eerst jouw aanbod aan hen doen. Vaak gaat het daar al mis bij ondernemers, ze doen hun aanbod niet. En als ze het doen, dan noemen ze het een keer tussendoor, ze praten te veel over de reis en niet over de bestemming en er zit geen inleiding, opbouw of strategie naar toe.

Door die hap snap en losse flodders loop je heel erg veel klanten mis. Dat is jammer want je stopt die tijd wel in je zichtbaarheid. Daarom gaan we nu aan de slag met hoe je jouw aanbod doet.

Ohzomooi - Mieke-46.jpg

Training bekijken

Opdracht dag 3

In deze opdracht gaan we een aanbod post schrijven. In een aanbod post doe je dus jouw aanbod en is er altijd een 'Call to Action'. Waarbij je mensen dus leidt naar je aanbod om zich aan te melden of te kopen. Er zijn 2 manieren om zo'n post te doen. Indirect, met een aanloop en inleiding, en direct je pitch doen. 

In deze opdracht richten we ons op de indirecte manier. Daar doe je ook je pitch aan het einde.

 

Opdracht

  1. Beantwoord eerst de vragen voor jezelf (schrijf de antwoorden op)

  2. Schrijf een aanbod post aan de hand van je antwoorden en het format

  3. Deel jouw post, en/of ook in je story. 

Vragen

  1. Wat is jouw aanbod?

  2. Wat is de pijn + verlangen van jouw klant?

  3. Welk resultaat halen mensen uit jouw aanbod?

  4. HOE help jij mensen hierbij?

Format voor aanbodpost

  • Pakkende stopper, de eerste zin die zichtbaar is van jouw post. Begin van een verhaal, gouden tip, herkenning oproepen bij jouw doelgroep, schokkend statement.

  • Trigger de pijn van jouw klant. Bijvoorbeeld jouw verhaal waar jij eerst stond of verhaal van je klant. Benoem de pijn. Hoe voelde jij je? Je kunt ook gewoon beginnen met: herken je dit? en dan de pijn benoemen.

  • Trigger het verlangen.  Bijvoorbeeld door te noemen waar jij nu staat. Of simpelweg door zoiets als; Zou jij dit graag willen?

  • Noem jouw aanbod. Jij kan hen hierbij helpen!  Jij hebt de oplossing!

  • Prijs jouw aanbod aan. Verkoop bestemming ipv reis

  • Doe call to action. Maak het je klant zo makkelijk mogelijk, geen 'stuur mail of DM'

Verboden woorden: Kopen = aanmelden. Prijs = investering. Leren = ontdekken.

Ohzomooi - Mieke-43.jpg

Hieronder is 1 van mijn aanbodposts, alweer van een tijdje geleden. Hier zijn wel veel aanmeldingen vandaan gekomen. Ik gebruik story telling, vertel een verhaal die slaat op mijn klant en wat hun pijn en verlangen triggert, ik verkoop de bestemming (het resultaat) en doe een simpele call to action.

Mijn Post

Van selfies naar moneys. Wie dat ooit heeft bedacht 😁🙌🏻 een jaar geleden werkte ik nog in loondienst, voor minimumloon.

Vandaag de dag verdien ik mn geld met selfies, een hoop vrolijkheid en 100% mij zijn. Oke dat is natuurlijk niet helemaal waar. Ik verdien mn geld onder andere door anderen vrouwen te helpen hun droom te leven!

Hoe kom ik dan aan die vrouwen? Ja.. dat dan wel weer door die selfies en blije stories 🙈

Een jaar geleden koos ik voor insta ondernemen. Ik was alles behalve de insta girl en doe er privé 0,0 mee. Maar de sfeer trok, de gezellige plaatjes (ik ben absoluut visueel ingesteld) en misschien toch lekker mijn generatie.

Nooit gedacht dat deze zo niet social media chick aardig goed zou zijn in dit instaverhaal. Ik hou van de echte relatie en je hoeft maar even de zichtbaarheidsdrempel over 🤗

Anyway, ik zie veel starters om me heen proberen de succesvolle mensen te kopiëren. Ze verwachten dat ze, net als zij, even een story of een post eruit gooien dat ze dan klanten krijgen. Ehm, tsja, dat werkt als je jezelf al hebt bewezen. Niet als niemand weet wie je bent.

Maar hoe zorg je dan wél dat jij simpelweg door een post of je leven te delen in een story klanten kan krijgen?

Zelf ben ik lang op zoek geweest naar dat antwoord. Ik vond heel veel WAT je nou moest doen, maar nog steeds niet hoe. Omdat ik nog teveel mensen om mij heen zie die superdruk posten, maar niet oogsten, heb ik besloten jou te gaan vertellen HOE je precies instasales inzet.

Daarvoor heb ik de cursus ‘insta impact’ gemaakt! Dit is uiteraard een insta cursus 😉

🎈we gaan 2 september van start

🎈in een week tijd vertel ik je àlle ins and outs van insta sales

🎈ontdek je hoe je op een supernatuurlijke manier al je verkopen via insta doet

🎈geef ik hét recept voor perfecte stories en posts (incl. alle praktische en technische kanten)

🎈ontdek je hoe je door simpelweg je leven te leiden klanten kunt krijgen

🎈begeleid ik je persoonlijk

🎈geef ik je een kijkje in mijn instakeuken + vele extra’s

Het is mijn eerste instacursus en daarom is er nu een lanceer earlybird prijs van maar 15(!) euro! (Ex btw).

Check link in bio

Instaliefs, Mieks😘

Template

Hoe werkt het? 
 

  • Maak een screenshot van het template hieronder (makkelijkst op telefoon)

  • Vul het template in in de stories op jouw Insta door jouw antwoord in te vullen bij de vragen

  • Tag mij @mieke.kuilman (niet vergeten!)

  • Plaats de story


Als ik de tag voorbij zie komen dan repost ik uiteraard jouw story! :) Daarmee vergroot je al direct je bereik.

Vul bij de vragen jouw antwoorden in.


Voorbeeld: Ik heb het template voor mezelf ingevuld en hieronder gezet als voorbeeld. Omdat veel ondernemers bij verkoop soms een beetje te bescheiden worden of in de war raken. Ga ook in dit template echt voor je aanbod staan.

Challenge dag 3-2.png
Challenge dag 3 voorbeeld-2.png
 

Dag 4 - Q&A

De challenge wordt afgesloten met een Q&A. Ik geef hier een samenvatting van afgelopen dagen en vertel hoe je nu verder kunt gaat. Ik vertelde hier ook hoe ik 200 klanten uit 600 volgers haalde en verklapte zelfs mijn omzet van toen. 

Aan het einde kun je zien hoe ik mijn aanbod doe en dat aanpak om mijn aanbod te doen in een webinar.